American Horror Story - az első évad

Tulajdonképpen mindenféle elvárás és előzetes tudás nélkül vágtam bele a nyári szünetem kitörésével Ryan Murphy-ék horrorsorozatába. A szerz...

Tulajdonképpen mindenféle elvárás és előzetes tudás nélkül vágtam bele a nyári szünetem kitörésével Ryan Murphy-ék horrorsorozatába. A szerzőpáros ugyan jó jelnek mutatkozott, de eddig elég messziről elkerültem a horrort, egyedül a Stephen King könyvek tudtak lekötni a maguk borzongató történeteivel. És mint kiderült, pont ez hiányzott nekem az eddig nagy nehezen leerőltetett horrorokból: a túl sok vér és ijesztően megvágott zene elvette annak a lehetőségét, hogy a tényleges lelki terror-horror kibontakozhasson.

americanhorrorsexy:

Tate

Így aztán eleinte erősen tartottam attól, hogy az American Horror Story is beleesik ebbe a hibába. Mert legyen bár akármilyen újszerű egy történet, engem ez a mostanában népszerű halálraijesztegetősdealélekrenemható horror-áradat teljesen elkeserít. A sorozat első évadában viszont pontosan az ellenkezőjét kaptam ennek.

Minek kerülgetni a forró kását? Maga a történetet, amit az írók a 12 rész során elénk rajzolnak, nehezebben lehetett volna több klisével teletömködni. Tulajdonképpen minden megvan benne, ami egy klasszikus horrortörténetben: elátkozott ház, szellemek, gyilkosságok, ijesztő jelek mindenhol, és természetesen egy már széthullóban lévő család. Ténylegesen kliséhalmaznak hangzik ez elsőre, másodszorra és sokadszorra is, ennek ellenére a sorozat végig fenn tudta tartani az érdeklődésemet, és Stephen King regényei óta ez volt az első olyan történet, ami képes volt elnyerni az elismerésemet.

Hogy történhetett ez egy több száz méter mély klisétengerben? Könnyen és egyszerűen: A sorozat bámulatos karaktereket és lelki elemeket prezentált, és bár néha előtérbe kerültek a véres jelenetek, ennél végig sokkal fontosabb volt, ahogy a szereplők elvesztik az uralmat saját maguk felett, és a megőrülésüket elképesztő volt végigkövetni. Ehhez természetesen kellett a színészek brilliáns játéka, mind a főszereplők, mind a mellékszereplők fantasztikusat nyújtottak a kamera előtt. Kellett még az a sokszínűség, amivel a karaktereket felruházták. Imádtam, hogy az első, leáltalánosított képet, amit leszűrtem a szereplőkről, mindig egyre színesebbre és színesebbre varázsolták a negyvenperces epizódok.



Muszáj kiemelnem egy kicsit a párbeszédeket is, ugyanis szerintem a sorozat egyik legnagyobb különlegességéről beszélünk. Egyszerűen szinte minden szavát szívtam a történetnek, a kidolgozott dialógusok igazi felüdülésnek tűntek mondjuk a mostanában egyre borzalmasabbá váló Glee-s beszélgetéseknél. És természetesen a felszínesnek tűnő alaptörténetbe azért az idők során bekerültek olyan fordulatok és meglepetések, amiktől borzódzott a hátam.

Az American Horror Story első évada eszméletlen kellemes meglepetés volt számomra, és ezek után nagyon kiváncsi lettem arra, hogy a második évad mit tartogathat még. Nagyon bátran tudom ajánlani mindenkinek, aki eddig valamilyen indok miatt nem kezdett még bele, szerintem nem fog csalódni.

A tovább után pedig a szokásos spoileres értékelés sokkal fannisabban


Az a meglepetés, hogy nem értékelés jön. Igazából nem nagyon tudom, mit magyarázzak mondjuk azon, hogy IMÁDTAM A KARAKTEREKET. Annyi érdekes és izgalmas dolog volt szinte mindenkiben, hogy bárkiről elfogadnék egy pár évados spin-offot. De tényleg. Úgyhogy inkább kitöltök egy jó kis challenge-t, mert let's face it, ez senkit nem érdekel, de legalább én jól szórakozok. AMERICAN HORROR STORY KIHÍVÁS YAAAY

01. Kedvenc karakter: TATE LANGDON ( I mean come on...) de szerettem Bent és Violetet is.
02. Legkevésbé kedvelt karakter: that hayden bitch
03. Kedvenc epizód: ami a legélénkebben megmaradt bennem az a halloween-i epizód, azt a részt kifejezetten imádtam.
04. Kedvenc jelenet: az első gif. Kb. ott dőlt el, hogy nézni fogom a sorozatot. Mármint komolyan, a Twisted nerve meg ez a festett fej... kész, végem volt.
05. Legijesztőbb jelenet: Az a hülye piggie piggie piges jelenet. Hát az annyira bután volt creepy, hogy hülyét kaptam tőle. medvedisznóember. meg amikor Violet iskolatársát ott ijesztegették a pincében.
06. Kedvenc idézet: Kurt Cobain, Quentin Tarantino, Brando, DeNiro, Pacino, all high school dropouts. I... hated high school. So I'd come here and I'd look out at this vast, limitless expanse. Then it's like, that's your life, man. You can do anything, could be anything. Screw high school. That's... it's just a blip in your timeline.
07. Kedvenc ship: Tate és Violet obvi. kiszámítható vagyok. Bár egy szinten nagyon shipeltem még a mindig marakodó gay párunkat is, but then again, noo.
08. Kedvenc visszatekintés: amikor Constance-ék vacsoráznak a házban, és Tate később felgyújtja Larryt.
09. Legkevésbé kedvelt visszatekintés: a fogorvosos rész.
10. Kedvenc arckifejezés Tate-től:

11. Kedvenc dal a sorozatban: TWISTED NERVE. TWISTED NERVE.
12. Egy bűnös élvezet a sorozattal kapcsolatban: nem tudom itt mire gondolnak pontosan, de mondjuk akkor szerintem a fekete jelmez kinda menő volt.  like nagyon.
13. Mit szeretsz a legjobban a sorozatban? A KARAKTEREK. OMFG. meg az elrejtett poénok.
14. Mit nem szeretsz a sorozatban? Néha kicsit lassú volt nekem és a végkifejlettel sem voltam teljesen elégedett (TATEEEE )
15. Mit változtatnál meg a sorozattal kapcsolatban? valahogy Haydent még inkább eltüntetném a képből. És Adelaide igazán maradhatott volna tovább. JAJJ ÉS MOIRA. neki még több szerepet.
16. Kit szerettél volna vendégszereplőként látni? Ezra Miller. Nem tudom miért, de ő jutott eszembe,
17. Kit szerettél volna megölni a sorozatban? HAYDEN.
18. Kiről szeretnél többet megtudni? Mint említettem, kb. mindenkiről. De mondjuk Moira szerintem borzalmasan fantasztikus karakter, ahogy a meleg pár is, és Dr. Montgomery. Meg az új család az utolsó részből.
19. Mit csinálnál ha a fekete jelmezes ember megjelenne a szobádban?
Ha nem tudnám, hogy Tate az, biztos halálra ijednék és sikoltoznék, és elővenném a nem létező karatetudásom. így meg... így is megijednék, de talán nem annyira.
20. Mi a teóriád a jövőjükkel kapcsolatban? remélem valahogy Violet és Tate újra összejönnek, és tey live happily ever after.
21. Hol találtál rá az American Horror Storyra? hallottam róla twitteren és tumblin természetesen, meg Murphyn keresztül.
22. Ha a Murder Houseban laknál, élő lennél inkább vagy halott? feltéve hogy nem próbálnak meg kicsinálni, élő. De ha ugyanilyen creepy bastard lények élnének ott, akik állandóan a kinyírásomon gondolkodnak, akkor inkább meghalnék.
23. Melyik jeleneten sírtad el magad?
Amikor Vivien és Violet megjelentek Bennek.
24. Melyik jelenet idegesített fel? amikor Patrick osztotta Tatenek, hogy nem szereti Chadet.
25. Melyik volt a legrosszabb halál? Bené. És Larry családjáé.
26. Egy karakter, akit nem szerettél volna, hogy meghaljon? Adelaide
27. Egy karakter, aki meghalhatott volna? Az ingatlanos nő :D
28. Egy páros, akiket nem értettél? Vivien és a rendőr hapsi... komolyan? ugyanitt: Ben és Hayden. nooo, forget.
29. Egy levél Ryan Murphynek?
Ryan! Get your shit together, és ugyanazt, amit megtettél ebben az évadban (aka csoda) tedd már meg a gleeben is mert sokkal jobban ráfér. köszi.
30. Bármi amit szeretnél

You Might Also Like

0 megjegyzés

Flickr Images