Marina and the diamonds: top 10

Holnap újra kilátogatok a Szigetre, ami nagyon furcsa élmény lesz azok után, hogy a múlt évben végigsátraztam ezt a hetet a Hajógyári sziget...

Holnap újra kilátogatok a Szigetre, ami nagyon furcsa élmény lesz azok után, hogy a múlt évben végigsátraztam ezt a hetet a Hajógyári szigeten. Viszont aki a kicsit nem becsüli,..
Azért választottuk a pénteki napot, mert én évek óta imádom a Marina and the Diamonds zenéjét, öcsém pedig kifejezett rajongója a Kasabian dalainak, így aztán ez tűnt a legoptimálisabb kompromisszumnak. A holnapi koncertnek előre örülve úgy gondoltam, eljött az ideje, hogy összeállítsam a kedvenc Marina dalaim listáját, még ha a szívem szakad is meg pár dalért, amit ki kellett hagynom a legjobb tízből.

11. How To Be A Heartbreaker
Oké, tudom, hogy azt ígértem, hogy csak 10 dal lesz, de az utolsó pillanatban eszembe jutott ez a szám, és egyszerűen nem mertem/akartam kihagyni a listámról. A sztori nagyjából annyi, hogy régen egyáltalán nem tartozott a kedvenc Marina dalaim közé, de aztán megjelent a glee-s feldolgozás, és ahogy ez lenni szokott, az teljesen visszaszoktatott az eredetire és onnantól nem volt megállás.

Girls, we do, whatever it will take
Cause girls don't want, we don't want our hearts to break
In two, so it's better to be fake
Can't risk losing in love again babe.

10. Shampain
Nem ez volt az első dal, amit Marinától hallottam, de nagyon sok köze van ahhoz, hogy a leányzó nem maradt nálam egyszámos előadó a Hollywood után, hanem adtam esélyt a debütáló albumának. Aztán meg persze annak is köze lehet ahhoz, hogy a Shampain felkerült a listámra, hogy a pezsgő az egyik kedvenc alkoholos italom és nagyon különleges kapcsolatunk van.

Elderly stars slide down the morning sky
Slipping away to find a place to die
I wonder when the night will reach it's end
Cause the sleep is not my friend.

9. Oh No!
Az egyik kedvenc dalom volt a The Family Jewels albumról, a dallama szerintem első hallás után belemászott a fejembe, a videóját pedig emlékszem anno viszonylag sokat játszotta az mtv, így elkerülhetetlenül a szívembe zártam. Így visszanézve messze nem a legerősebb Marina dal, de a sok személyes kötödés meg a szöveg miatt helyet kapott a listán.

If you are not very careful
Your possessions will possess you
TV taught me how to feel
Now real life has no appeal
8. Froot
Nagyon-nagyon teli voltam reményekkel, amikor megjelent a Froot, ugyanis elsőre beleszerettem a szövegébe és reméltem, hogy az egész új album megfelel majd az elődjei által támasztott magas elvárásoknak. Ha ez nem is jött be teljesen, a Froot-ot még mindig remekbeszabott dalnak tartom, a dalszövegbe szerelmes vagyok és egész tavasszal ezt énekeltem.

Nature ain’t a fruit machine
She’s gotta keep her credits clean
Good things come to those who wait
But I ain’t in a patient phase

7. Primadonna
Ha indulhatnék tehetségkutatón és világsztár hangi adottságokkal rendelkeznék, biztos megfontolnám, hogy a Primadonna legyen az audition dalom, mert nagyon vicces lenne azt gondolni, hogy néhány ember elhiszi, hogy tényleg ilyen vagyok. Szóval azért vagyok szerelmes ebbe a dalba, mert iszonyat dallamos (hahaha), tökéletes dal és még annál is jobb szöveg. Meg a videót is szeretem.
Living life like I'm in a play
In the lime light I want to stay
I know I've got a big ego
I really don't know why it's such a big deal, though.
6. Fear and Loathing
Ha eddig nem derült volna ki, az Electra Heart messze a kedvenc Marina-albumom, de kicsit furán jött volna ki, ha minden dalt onnan választok, ezért öt remekműre korlátoztam magam (plusz egy, de ez már igazán a legkevesebb). Szóval a Fear and Loathing ANNYIRA rólam szól, hogy arra nincsenek is szavak, szomorú tinilány korszakomban nagyon gyanítottam, hogy ez a nőszemély egyszerűen belém lát.

And now I see, I see it for the first time,
There is no crime in being kind
Not everyone is out to screw you over.
Maybe, oh just maybe they just wanna get to know ya.
5. Hollywood
Az első dal, amit Marinától hallottam, és a dal, ami azt eredményezte, hogy megjegyeztem a hölgyemény nevét. Már nem emlékszem, hogy hányszor kellett meghallgatnom a Petőfin, mire rákerestem youtube-on, mindenesetre hálás vagyok az akkor még színvonalasabb rádióadónak, hogy megismertette velem a nőszemélyt.

Hollywood infected your brain.
You wanted kissing in the rain,
Living in a movie scene
Puking American dreams, 
I'm obsessed with the mess that's America.

4. Starring Role
Nem azért kötődök ennyire ehhez a dalhoz, mert sok hasonló élményben volt részem, hanem pont azért, hogy ha egyszer megtörténne, minden bizonnyal ez az egy szám menne repeaten egész nap. Gyönyörű dal, akusztikusan még varázslatosabb, és biztos vagyok benne, hogy ebben a dalban is rengetegen megtalálták már önmagukat.

Sometimes I ignore you, so I feel in control
'Cause really, I adore you, and I can't leave you alone
Fed up with the fantasies that cover what is wrong
Come on, baby, let's just get drunk, forget we don't get on
3. Savages
A FROOT album abszolút legnagyobb meglepetése volt számomra a Savages, mert bár az albumért még mindig nem sikerül teljes odaadással lelkesednem, ebbe a dalba első hallásra beleszerettem, és köszönjük szépen, azóta is nagyon jó a kapcsolatunk. Utálom ismételni magam, de szövegileg megint oda lett téve minden rendesen, és napokig nem tudtam kiverni a fejemből a dalt, annyira fülbemászó lett. ha Froot, akkor Savages, ez nálam egyértelmű. 

All the hate coming out from a generation
Who got everything, and nothing guided by temptation
Were we born to abuse, shoot a gun and run
Or has something deep inside of us come undone?
Is it a human trait, or is it learned behavior
Are you killing for yourself, or killing for your savior?

2. Sex Yeah
Vicces módon ezt a dalt nagyon későn fedeztem fel, mivel csak egy deluxe dal az Electra Hearton, azóta viszont függő lettem. Nemcsak, hogy az egyik legfülbemászóbb dalról beszélhetünk az egész Marina-életműben (wow mennyire szofisztikált lettem), de szövegben is az egyik hozzám legközelebb álló dalról van szó, mert gender stereotypes? me not likey.

If women were religiously
Recognized sexually
We wouldn't have to feel the need to show our ass,
It's to feel free
Been there, done that
Got the t-shirt
Sold my soul
And yeah the truth hurts
Tired image of a star
Acting naughtier than we really are

If history could set you free (from who you were supposed to be)
If sex in our society (didn't tell a guy who he should be)
'Cause all my life I've tried to fight what history has given me

1. Teen Idle
Szerintem hands down a huszonegyedik század egyik legjobb dalszövegéről beszélünk, de vállalom, hogy egy kicsit elfogult vagyok. De mégis, ez a szöveg egyszerűen annyira él, annyira mai, annyira minden benne van, amiről 2-3 éve beszélni szerettem volna valakivel. Én, aki híresen nem szereti a lassú dalokat, a Teen Idle-t szerintem hónapokig tudnám hallgatni non-stop.

Adolescence didn’t make sense
A little loss of innocence
The ugly years of being a fool
Ain’t youth meant to be beautiful?

Yeah, I wish I’d been a, wish I’d been a teen, teen idle
Wish I’d been a prom queen fighting for the title
Instead of being sixteen and burning up a bible
Feeling super, super (super!) suicidal
The wasted years, the wasted youth
The pretty lies, the ugly truth
And the day has come where I have died
Only to find I’ve come alive

You Might Also Like

0 megjegyzés

Flickr Images