2013 legjobb albumai

Kezdeném leginkább azzal, hogy az idei listám több szempontból is inkorrekt lesz. Először is, bár természetesen top 10-es listával szerettem...

Kezdeném leginkább azzal, hogy az idei listám több szempontból is inkorrekt lesz. Először is, bár természetesen top 10-es listával szerettem volna lezárni zeneileg az idei évemet, kiderült, hogy nincs is tíz album, ami idei és sokat hallgattam volna. Nagy nehezen összekapartam tehát kilencet, így lett kilences az ügy. A történethez hozzátartozik, hogy időhiányra fogva rengeteg valószínűleg jó album kimaradt, mert lusta voltam letölteni és meghallgatni pl. Lorde Pure Heroine-ját vagy James Arthur debütáló lemezét. Ennél azonban még egy sokkal súlyosabb vétséget is elkövettem: bekerült egy-két olyan album is a listába, amik tulajdonképpen tavaly év végén jelentek meg, viszont akkor egyáltalán nem hallgattam őket, idén viszont sokat, és egyébként is, az említettek mind idén turnéztak az albummal szóval annyira talán nem is nagy kihágás, de gondoltam azért megemlítettem. Amúgy meg büszke vagyok magamra és megveregetem a vállamat, amiért az egész listára egyetlen, azaz csak egy guilty pleasure lemez került fel. Well done, jövőre talán már ez sem lesz. Jajjjj, izgultok? Én sem.

9. OneRepublic - Naive
Igazából egyszerűen tökéletes az a borító, az a borító kell nekem, annyira tökéletes. Magáról az albumról azért leginkább a kislemezes dalok fogtak meg, nekem a feel againnél meg a counting starsnál tökéletesebb nyár-van-és-autóban-utazunk szám nem is kell.
Miért? Feel Again, Counting Stars, Burning Bridges

8. Paramore - Paramore
Jézusúristen eleinte mennyire nem tetszett ez az album, végig sem tudtam hallgatni és egyszerűen annyira idegennek és selejtnek tűnt a régi Paramore anyagokhoz képest, aztán a nyár elején mégis adtam neki egy második esélyt, és tadamm, volt rajta jó pár dal, amit rendesen megszerettem. Annak ellenére, hogy összességében még mindig elmarad mondjuk a Riot!-tól vagy a Brand New Eyestól ,és hogy azért néhány szám hallgathatatlan, itt a helye a listán.
Miért? Ain't It Fun, Proof, Anklebiters, Be Alone, Fast In My Car

7. Bruno Mars - Unorthodox Jukebox
Na hát Bruno basszus olyan albumot tudott összehozni, hogy még az elsőt is überelni tudta, pedig ez nem volt egyszerű feladat. Még ha nem is jutottam el a pesti koncertre (na jó.. let's face it. ha nagyon akartam volna, ott tudtam volna lenni), azért az unorthodox jukeboxot tisztességesen agyonhallgattam, és olyan csodákat találtam rajta, mint pl. a Natalie ami messze a legjobb Bruno Mars szám ever.
Miért? Natalie, Money Make Her Smile, Treasure, LOOH

6. Panic! At The Disco - Too Weird To Live, Too Rare To Die!
Az év egyik kedvenc visszatérőinek számítanak nálam a P!ATD tagjai, lévén visszahozták a már régen elsiratott gyerekkorom zenei ízlésének egy jókora darabját. Mégsem állítanám, hogy ott folytatták, ahol anno abbahagyták, mert azért mégiscsak érezhető a változás az előző albumhoz képest, és nem árulom el, milyen irányban. Viszont... A Girls/Girls/Boys az év messze legszexuálisabb videóklipje, komolyan, az a klip így üvölti magáról, hogy SZEXI. mint az egész album amúgy.
Miért? Girls/Girls/Boys, This Is Gospel, Casual Affair

5. Imagine Dragons - Night Visions
Amikor a Radioactive befutott slágerként én nem vettem komolyan az Imagine Dragonst, mert nem szokásom egy szám után komolyan venni ilyen kis bandákat, úgy el tudnak tűnni, mint a sicc. Na de aztán egyszercsak, amikor a nestea reklámról kiderült, hogy ja voll, gesundheit, az on top of the world is az ő számuk, hát gondoltam teszek egy próbát a Night Visions albummal, és lássatok csodát, megszerettem őket, meg a dalokat is.
Miért? Amsterdam, Every Night, Bleeding Out, Underdog, Demons, It's Time

4. One Direction - Midnight Memories
A fejlődésemet jelzi, hogy nem került rögtön első helyre a MM, pedig 1, A One Direction valaha elkészített legérettebb és legjobb albuma, 2. POP-PUNK! POP-ROCK! FOLK! zenék vannak rajta, like what. 3, The Boys, though. Mindegy, meg sem próbálom elmagyarázni mennyire überfantasztikusak a fiúkák mert úgysem értitek meg, de hallgassatok bele egy-két dalukba, mert csak.
Miért? Little Black Dress (!!!), Midnight Memories, Better Than Words, Something Great, Happily

3. Bastille - Bad Blood
EZ AZ ALBUM EGYSZERŰEN ZSENIÁLIS! És ezt kaptam meg az öcsémtől karácsonyra, ami extraszokatlan és figyelmes dolog tőle, tehát én teljesen el vagyok kábulva azóta is. A lemezről annyit, hogy eleinte természetesen a Pompeii miatt töltöttem le, ami még mindig az egyik legerősebb dal az egész albumról, de azóta szépen lassan megszerettem mindent, amihez a Bastillenak köze van, és pluszba még annyit, hogy az Of The Night meg úristen a legjobb feldolgozás ami idén történhetett velem.
Miért? Pompeii, Laura Palmer, Icarus, These Streets, Things We Lost In The Fire

2. Arctic Monkeys - AM
Jajj a szívem szakad meg, hogy Alex Turnerék csak a második helyig jutottak, de hát történt valami olyan esemény az idén, amit nem lehet figyelmen kívül hagyni. De nem ez a lényeg, hanem hogy ÚRISTEN EZ AZ ALBUM ANNNYIRA JÓÓÓ. Mármint...komolyan. Tudom, hogy jópáran csalódtak meg mittudomén, de nekem akkor is annyira tetszik, hogy szavakba sem tudom önteni, és már tökmindegy is, mert ez a poszt is átment ilyen fangirl-őrületbe szóval... HALLGASSÁTOK!!!!
Miért? Do I Wanna Know, Snap Out Of It, Arabella, Why'd You Only Call Me When You're High

1. Fall Out Boy - Save Rock And Roll
Na ki lepődött meg? Szóval az van, hogy 11-12 évesen nálam Patrickék voltak a ZENE. És kicsit, egy icipicit összetörtem belül, amikor abbahagyták. És visszatértem halottaimból, amikor meghallottam, hogy lesz új album. És még ha ez nem lett volna elég, a nyáron Magyarországon voltak, which means én is ott voltam, és egy gyerekkori álmom vált valóra, és ÚRISTEN. Az album amúgy olyan, amilyen. Tudom, hogy páran nincsenek oda érte, de ÉN IMÁDOM. Úgy, ahogy van. És ha a rock and rollt nem is, ezt az évet nálam Pete-ék mentették meg.
Miért? Where Did The Party Go? Young Volcanoes, Alone Together, Rat a Tat

You Might Also Like

0 megjegyzés

Flickr Images