2014 legjobb albumai

Ezekkel az albumlistákkal mindig hadilábon állok. A tavalyi listát ITT elolvashatjátok a blogon, de sajnos jelen pillanatban azzal sem érte...

Ezekkel az albumlistákkal mindig hadilábon állok. A tavalyi listát ITT elolvashatjátok a blogon, de sajnos jelen pillanatban azzal sem értenék egyet. Pontosan azért, mert általában nem a megjelenés után egyből kapok rá albumokra, hanem hónapokkal később, így aztán minden évben vannak olyan albumok, amik kicsúsznak a listáról, pedig az élvonalban lenne a helyük. Idén például messze a The 1975 ugyanerre a névre hallgató albumát hallgattam a legtöbbet, de ez még 2013 szeptemberében jelent meg. Ugyanígy előfordulhat, hogy idén is kihagyok valami olyat a listáról, amit januártól agyonhallgatok majd (lennének is tippjeim, hogy mik lesznek ezek). Ugyanitt: 2014 azért nem volt a zenei élet csúcsa, semmilyen szempontból.

9. The Fault In Our Stars Soundtrack
Ritkán hallgatok filmzene albumokat, és a TFIOS album is leginkább azért került ide, mert nem nagyon volt mást tennem a helyére. Az viszont biztos, hogy ez a lemez tele van remek előadók még királyabb dalaival, ráadásul természetesen a filmmel kapcsolatban is túlzottan elfogult vagyok. Egyébként pedig: BOOMFARELLALALAALALALA
Miért érdemes? Boom Clap, Long Way Down, Let Me In, All of the stars, While I'm Alive

8. 5 Seconds of Summer - 5 Seconds of Summer
A srácok, akik valószínűleg fele ennyire sem lennének híresek a One Direction nélkül, miközben - legalábbis szerintem - sokkal jobb zenét játszanak, mint a fent említett egyedek. A bemutakozó albumuk is meglehetősen jól sikerült, rengeteg nagyon fülbemászó dallammal és értelmes dalszöveggel, a videókat meg mindennél jobban imádom.
Miért érdemes? Good Girls, She Looks So Perfect, 18, End Up Here, Don't Stop

7. Lea Michele - Louder
A glee dívájának albuma az egyik kedvenc poplemezem lett az idén. Bár Rachel karakterét sokáig ki nem állhattam, Lea képességét és tehetségét soha nem vontam kétségbe, és ez ezen az albumon nagyon jól megmutatkozott. Még a lassú balladák túlsúlyát is elviseltem, és amikor először hallottam a Corynak szóló dalt, könnyekben kötöttem ki.
Miért érdemes? Battlefield, Cannonball, Louder, On My Way, Cue The Rain, If You Say So

6. Ivan & The Parazol - Mode Bizarre
Nagyon rég volt már olyan, hogy egyáltalán eszembe jusson, hogy végiggörgessem az idei magyar albumokat is a listakészítéshez, de Ivánék messze felülmúlják mindig, amit a magyar könnyűzenéről gondolok. Az új album is nagyon pörgős lett és méltó utódja az első, bemutatkozó lemeznek. Az meg csak a hab a tortán, hogy élőben is láhattam a fiúkákat idén, nem is egyszer.
Miért érdemes? Wish You The Best, Don't Wanna Die, Baby Blue, I Won't Make It All Alone, Love is Like

5. Bombay Bicycle Club - So Long, See You Tomorrow
A BBC-vel nagyon sokáig csak a rádión keresztül ismerkedtem, ott néhanapján lejátszották egy-egy dalukat, de amikor meghallottam, hogy jönnek a Szigetre, intenzíven elkezdtem velük foglalkozni, és rá kellett jönnöm, hogy végtelenül édesek és zseniálisak és bátran merem őket ajánlani szinte mindenkinek.
Miért érdemes? Feel, Carry Me, It's Alright Now, Home By Now, Come To

4. Taylor Swift - 1989
Nagyon-nagyon sokáig hadilábon álltam Taylorral és a zenéjével kapcsolatban, viszont az Out of the woods megjelenése után eldöntöttem, adok egy esélyt az egész albumnak, és úristen mennyire megérte. Az elmúlt pár év egyik legfülbemászóbb popalbuma a 1989, remek dalokkal és szövegekkel, és na. Bevallom férfiasan, abszolút a legpozitívabb meglepetés volt az évben.
Miért érdemes? Out Of The Woods, Welcome to New York, All You Had To Do Was Say, Blank Space, How You Get The Girl, I Wish You Would, Bad Blood, Style

3. Ed Sheeran - X
Ed drága első albumát a rajongásig hallgattam, valamiért viszont a Multiply-jal (ez vajon hogy kell helyesen írni?) eleinte gondjaim akadtak, és jópár hónapig szinte hallgatatlanul pihent a gépen. Ősszel viszont visszataláltam a lemezhez, és meg kellett állapítanom, hogy ugyanolyan gyönyörűségek találhatóak rajta, mint elődjén.
Miért érdemes? Runaway, Thinking Out Loud, Nina, Don't, Bloodstream, The Man, Sing, Afire Love, Photograph

2. Foster The People - Supermodel
A FTP új albuma sem lett olyan könnyen fogyasztható, mint számítottam rá, de miután háromszor-négyszer végigszaladtam rajta, már nem tudtam tőle elszakadni, és végérvényesen belemászott a fülembe. Pedig itt is magasra volt téve a léc, a Torches anno szerelem volt első hallgatásra, és bár a Supermodel nem lett annyira slágeres, én totálisan imádom.
Miért érdemes? Best Friend, Coming of Age, Are You What You Want to Be?, Goats in Trees, The Truth, Ask Yourself

1. The Kooks - Listen
Egy éve megtippelni sem mertem volna, hogy a The Kooks végez majd a lista élén, de a Sziget után nem sokkal megjelenő Listen albumukat egyszerűen imádtam. Alapjáraton jóban voltam a brit zenekar zenéjével, szerettem az eddigi dalokat is, de ez a lemez még azokat is felülről nézi csak - legalábbis nálam. Tele gyönyörű dalokkal és ritmusokkal, az egészben van valami mágikus. Szeressétek, hallgassátok.
Miért érdemes? Sunrise, Bad Habit, Down, Around Town, Sweet Emotion, It was London, See Me Now, Forgive and Forget, Murderer, Keep Your Head Up

You Might Also Like

0 megjegyzés

Flickr Images