EUROVISION 2015: TOP 10

Az egyetem mellett egyáltalán nem volt egyszerű a Bécsben jövő héten megrendezésre kerülő Eurovíziós Dalfesztivál részleteire odafigyelnem, ...

Az egyetem mellett egyáltalán nem volt egyszerű a Bécsben jövő héten megrendezésre kerülő Eurovíziós Dalfesztivál részleteire odafigyelnem, így aztán annyira nem is ismerem a dalokat, mint amennyire az elmúlt években. Ennek ellenére megpróbáltam összeállítani egy top 10-es listát, a változtatás jogát a szombati döntőig viszont fenntartom, mert vannak olyan dalok, amiket még csak félszer hallottam, és ki tudja, élőben milyen meglepetést okoznak majd.

Szerintem a mezőny amúgy kicsit egysíkú lett idén, nem meglepő módon túlsúlyba kerültek a balladák és a powerful women előadások, a dalok témája sem fogott meg annyira, és egyelőre hiányoznak a szokásos eurovíziós viccesen szörnyű dalok is, de az élő előadások talán még becsempésznek majd mókuskerekeket meg vajköpülő néptáncos lányokat. Ennek ellenére azért nehéz volt csak tíz dalt kiválogatnom, mert imádom például az orosz, az észt és az azeri dalt is, ezek épphogy kiszorultak csak a legjobbak közül.

10. Macedónia: Daniel Kajmakoski - Autumn Leaves
Igazi kis kuriózumnak tartom ezt a dalt a sok nagyívű éneklés között, megfogott ez a nyugalom és kedves báj, ami a verzékből árad. A refrén alapján pedig valamelyik befutott fiúbandának is simán odaadhatták volna ezt a dalt, simán elvitték volna. Danielnek pedig nagyon jó hangja van, és a videóklip külön megérdemelne egy pluszpontot.

9. Moldova: Eduard Romanyuta - I Want Your Love
Ez a dal egy valóságos nosztalgiabomba. Komolyan, mintha egy az egyben valami kilencvenes évek fiúbandáját hallanám, kicsit belecsempészve a refrénbe a keleties hangzásvilágot is. A srác hangjáról pedig a JLS jutott eszembe, úgyhogy duplán igaz a fiúbanda hatás. Ha idén nem lenne ennyire lassú az egész mezőny, valószínűleg nem került volna nálam a top 10-be, de nem volt túl széles a választék partidalokból.

8. Grúzia: Nina Sublatti - Warrior
Egy girlpower dallal indultak a grúzok és az egyetlen visszahúzó erő az lehet, hogy még egy warrior című dal is van a mezőnyben. A kettő közül mindenképp Nináé viszont az erősebb, a verzék kifejezetten erősek és fülbemászóak lettek, és ha jól megcsinálják a produkciót élőben, akkor a grúzok meglepően elől is végezhetnek szombaton.

7. Izland: Maria Olafs - Unbroken
Nagyot csalódtam az északi országokban idén, mivel a norvégokat és az izlandiakat leszámítva nem igazán azt hozták, amit vártam. A svéd indulót például már évek óta ismerem és szeretem, de a Lovers on the sunt már David Guettától sem bírtam, a finnekkel nem tudok mit kezdeni, a dánok pedig inkább átlagosak. Viszont ez az izlandi kiscsaj egészen odarakta magát, a dal fülbemászó, úgyhogy igazán remélem, hogy a döntőben is találkozunk vele.

6. Ausztrália: Guy Sebastian - Tonight Again
Szerintem teljesen jogos az ausztrálok ittléte, évek óta jobban érdekli őket ez a csinnadratta, mint sok európai országot, ráadásul ők nem is nagyon tudnának maguknak hasonló nagyságú dolgot szervezni, hát hagyjuk őket kibontakozni egy kicsit. Az énekest ráadásul én már évek óta ismerem, mint az ausztrál X Faktor zsűrijét, szóval nagy reményeim voltak. És igazából nem is csalódtam, elképesztően fülbemászó ez a dal, a bridge meg nagyon emlékeztet egy-két régebbi Elvis slágerre, így nekem már biztosan van egy down under szavazatom.


5. Spanyolország: Edurne - Amanecer
Ha erős női balladát kellene választanom a mezőnyből, mindenképp erre a dalra esne a választásom. Nagyon tetszik, hogy a spanyolok még mindig a saját nyelvükön énekelnek és az elmúlt évek gyenge szereplései után szerintem ez az idei dal akár a top 10-be is behozhatja őket. Érdekel, milyen lesz élőben a dal, de ha hasonlítani fog a stúdiófelvételre, sok gondjuk nem lehet a spanyoloknak sem.

4. Olaszország: Il Volo - Grande Amore
Szó se róla, az olaszok idén kimaxolták az eyecandy kategóriát, hiszen már hónapokkal a verseny előtt tele volt az internet azzal. hogy milyen jóképű fiatalembereket küldenek Bécsbe ezek a déliek. Ráadásul az Il Volo pont abban a stílusban utazik, amit a többség elvár az olaszoktól, grandiózus dal, nagy ívekkel és sok-sok érzelemmel, biztosan közönségkedvencek lesznek. Az én szívemet is elnyerték, de főleg azért, mert az olasz az egyik kedvenc nyelvem, és olaszul majdnem minden jól hangzik.

3. Albánia: Elhaida Dani - I'm Alive
A legnagyobb meglepetés saját magamnak azzal tartogattam, hogy az albán dal felkerült a dobogómra. Nem is emlékszem olyan alkalomra, mikor az albánokból bármi megmaradt volna, nemhogy listásak lettek volna. Ez a nő viszont elképesztő, nagyon-nagyon tetszik a hangja, nagyon jól bánik az adottságaival és mindezt megfejelte egy abszolút csodás dallal. Tetszik, ahogy a végére kieljesedik ez a szám, és remélem, hogy szombaton jó előre repítik majd a pontok.

2. Norvégia: Mørland & Debrah Scarlett - A Monster Like Me
Mindig azok a legjobb évek az Eurovíziós Dalfesztiválon, amikor nyugodt szívvel szurkolhatok a norvégoknak, mert kellően menő dalt küldtek ki. Az idei végre ilyen, ez a duett már elsőre is megfogott, van benne valami rejtély és misztikum és az egész teljesen északi. Emellett elképesztően tetszik a hölgyemény hangja, úgyhogy nagyon reménykedem már végre egy normális norvég helyezésben, egy dobogónak pedig külön örülnék.

1. Belgium: Loïc Nottet - Rhythm Inside
A belgáknak utoljára Tom Dice-nál szurkoltam, azóta sajnos elég gagyi dolgokkal álltak Európa színe elé, most viszont abszolút és teljes mértékbe kárpótoltak, ez a dal ugyanis szerintem messze kiemelkedik a mezőnyből. Lorde-effekt ide vagy oda, az egész szám nagyon különleges, és a srác hangja valami elképesztő, nemcsak felvételen, hanem élőben is. Jó érzés lesz megint a belgáknak szurkolni, és totálisan megérdemlik a támogatásomat, végre nagyon jól választottak.

You Might Also Like

0 megjegyzés

Flickr Images