Olvasós bakancslista az őszre

Fel nem tudom fogni, hogy voltam képes régebben annyit olvasni. Valamiért viszont az elmúlt egy évben nagyon elhanyagoltam az egyébként eg...


Fel nem tudom fogni, hogy voltam képes régebben annyit olvasni. Valamiért viszont az elmúlt egy évben nagyon elhanyagoltam az egyébként egyik kedvenc időtöltésemet, és ezt az őszt arra is szeretném szánni egy kicsit, hogy újra felfedezzem magamnak a könyvek csodáit. A történethez hozzátartozik, hogy mániákus könyvvásárló vagyok, és jelen pillanatban legalább húsz, még olvasatlan de már megvett könyv hever szétszórva a szobámban, ezekből próbáltam összegyűjteni a legfontosabbakat és egy kis bakancslistába rendezni
Sophie Hannah: Idegen arcocska
Még karácsonyra kaptam unokatestvéreimtől ezt a meglehetősen ijesztő borítójú könyvet, és talán emiatt, talán csak a lustaságom miatt, de a mai napig nem tudtam rávenni magam, hogy elolvassam. Pedig amúgy a leírás alapján minden megvan, amire nekem szükségem lenne: lélektan, krimi, féltékenység, dráma. Épp ezért került fel erre a listára is. 
Anthony Burgess: Beteg a doktor
Burgess még a Gépnaranccsal vett le a lábamról, aztán ott volt az Egy tenyér, ha csattan, ami legalább ennyire varázslatos volt, így aztán azóta ami Burgess-könyv a kezembe kerül, azt előbb-utóbb el is tulajdonítom. A Beteg a doktorra példának okáért egy antikváriumban találtam rá, de még ezen sem sikerült végigrágnom magam. 
Kosztolányi Dezső: Aranysárkány
A Nero, a véres költővel pont a napokban végeztem, és ahogy utánaolvastam a többi Kosztolányi regénynek, az Aranysárkány története egyből magával ragadott. A könyvet egyébként még az egyszeri nyári bookline-rendelésem alkalmával vettem, úgyhogy épp ideje lesz elolvasni.
Babits Mihály: Gólyakalifa
Szintén a bookline-csomaggal érkezett (azért mindent elmond az olvasási szokásaimról meg a hülyeségemről, hogy tizenhét éves létemre önszántamból Kosztolányi és Babits könyveket olvasok. ) A Gólyakalifa még a magyaróráinkon hívta fel magára a figyelmemet, mivel mindig is érdekeltek az ilyen speciális lélektani-pszichológia-pszichiátriai dolgok, ezért tökéletes lesz. 
John Green: The fault in our stars
A könyvet magyarul természetesen már nem egyszer végigpörgettem, péntekre viszont megérkezett a megrendelt angol verzióm, így alig várom, hogy eredetiben élvezhessem John Green zsenialitását. Aki még esetleg nem olvasta volna a Csillagainkban a hibát, az tegye meg, szerintem messze az egyik legjobb fiataloknak íródott könyv, ami az elmúlt egy évtizedben piacra került. 
Christopher Priest: A tökéletes trükk
Öcsém nagy rajongója a Nolan-filmnek, így aztán nem volt kérdés, milyen könyvet kapjon születésnapjára. Azóta már az egész család végigfutott rajta, kivéve engem, így aztán be kell hoznom a lemaradást, hogy megtarthassuk a szokásos "vitatkozzunk egy könyvről" ebédünket. (Igen, nálunk komolyan van ilyen)
Dmitry Glukhovsky: Metro 2033
Szintén öcsémnek köszönhető, hogy egyáltalán megvan a könyv, bevallom őszintén, engem az ilyen történetek egyáltalán nem vonzanak, viszont ezt a Metro könyvet annyi, de annyi ember kezében láttam már, hogy érdekelni kezdett, miért is kapták fel ennyien. Állítólag viszont kitartás kell az olvasásához, úgyhogy nem ma fogom elkezdeni. 
F. Scott Fitzgerald: Az éj szelíd trónján
Ebbe pont a mai napon lapozgattam bele, de lehet, hogy még egy kicsit jegelni fogom, mivel ijesztően vastagnak tűnik. Az alexandrás akciósorozatban viszont nem tudtam otthagyni, mert ki tudja, mikor áraznak le legközelebb Fitzgerald köteteket fél árra. Meg a történet is nagyon-nagyon nekem valónak tűnik, úgyhogy nem hiszem, hogy csalódást fog okozni.
Chuck Palahniuk: Kísértettek
Ezzel a Palahniuk kötettel is totálisan úgy jártam, mint megannyi mással, amit az Alexandrás akció keretében vettem. Egyszerűen túl jó ára volt ahhoz, hogy szívem legyen otthagyni. Még akkor is, ha így lemondtam kb. három tábla csokiról, ami az ilyen koleszosoknak nagyon sokat tud jelenteni. Szóval Palahniuk írásművészete már csak a Harcosok klubja miatt is érdekel, így kerülhetett a Kísértettek a kosaramba. 
Stephanie Perkins: Anna és a francia csók
Legalább másfél éve nem vettem magamnak Könyvmolyképzős könyvet, és most nem viccelek. Az olvasás éjszakája miatt kiírt 30%-os akcióhullámot viszont nem tudtam kihagyni, az Anna és a francia csók pedig már ősidők óta a kívánságlistámon szerepel, így remélem megéri majd, hogy újra ilyen kötetekre áldoztam egy kicsit. 
Ryan Loveless: Ethan és Carter
Fogalmam sem volt, mit takarhat a Szívárvány kör - kategória a könyvmolyképzőnél, teljesen ganyútlanul kattintottam oda, viszont kiderült, hogy itt ilyen kis fantasztikus gay-sztorikat lehet majd olvasni, hát kapva kaptam az alkalmon, és megrendeltem az első kiadott kötetet, az Ethan és Cartert. Érdekes élmény lesz, az biztos. 
Sara Gruen: Vizet az elefántnak
Shame on me, hogy még sem a könyvet nem olvastam, sem a filmet nem láttam, de hát így alakult. Viszont nagyon remélem, hogy ha már egyszer megvettem, legalább annyira szeretni fogom, mint amilyen lelkesen többen is ajánlották ezt a regényt. Ha megjön a csomagom, valószínűleg erre fogok lecsapni először. 

Ugyanitt: Mivel valószínűleg olyanok állnak neki a bejegyzés elolvasásának, akik maguk is sokat olvasnak, kettősnyíl talán használják a moly.hu-t, amit én nem, megkérdezném, hogy mi most az a nagy botrány, amitől az összes könyvesblog harsog, mert én valamiről nagyon lemaradtam. Ha valaki elmagyarázná, azt megköszönném. 

You Might Also Like

0 megjegyzés

Flickr Images