Queen Top 10

Régebben úgy odavoltam ezekért a zenei listákért, éjt nappallá téve gyártottam őket, de mostanában úgy elhanyagoltam zenei ízlésem mondatok...

Régebben úgy odavoltam ezekért a zenei listákért, éjt nappallá téve gyártottam őket, de mostanában úgy elhanyagoltam zenei ízlésem mondatokká való fordítását, hogy még ezekre a top 10-ekre sem maradt energiám. De ami késik, nem feltétlenül múlik, így a további közhelyeket elkerülve viszonylag gyorsan szeretnék belevágni a mai választottamba.
A Queen számomra gyerekkorom óta egy nagyon biztos pontot jelentett. Teljesen mindegy, hogy tíz, öt vagy két éve találkoztatok volna össze velem, valószínűleg mindig tudtam volna legalább egy olyan Queen dalt mondani, amit adott pillanatban imádtam. Bele se mennék abba, hogy a könnyűzenei történelemben mekkora szerepe volt Freddie Mercury-éknek, vagy épp, hogy mekkora élmény lehetett mondjuk az a bizonyos budapesti koncert, ezt szerintem mindannyian tudjuk. A Queent szinte lehetetlen nem szeretni és épp ezért volt iszonyatosan nehéz csak 10 dalt kiválasztani tőlük.
10. Bicycle Race
"I don't believe in Peter Pan, Frankenstein or Superman, all I wanna do is bicycle"
Ha szeretnék biciklizni és a hétvégeimet szívesen tölteném azzal, hogy fel-le tekerek itt a világ végén, akkor valószínűleg előrébb is landolhatott volna a kerékpárosok örök érvényű himnusza, de így meg kell elégednie a tizedik hellyel. Akinek ettől a daltól nem lesz felhőtlen jókedve, azon már tényleg csak egy nagy doboz ingyennutella segíthet.
9. A Kind Of Magic
"This flame that burns inside of me, I'm hearing secret harmonies, it's a kind of magic"
Azóta maradt meg ilyen élénken bennem ez a dal, mióta szerencsémre egyik évben eljutottam a Győri Balett Queen előadására. Azóta szeretem a balettot is, így mondhatjuk, hogy gyökeres változásokat okozott az ízlésemben  az a pár óra. A legjobb természetesen a csettintgetés benne.
8. Under Pressure
"It's the terror of knowing what this world is about"
Szégyen nem szégyen, de az emlékezetemben sokkal tisztábban él az "Ice, ice baby" vagyis az angolul nem tudó fannika fordításában "Ájsz ájsz pingvin" változat, de így őszülő fejjel kellett rájönnöm, hogy bizony azért az eredeti dal sem piskóta, sőt, a szövege egyszerűen varázslatosan hibátlan.
7. Want To Break Free
" I want to break free from your lies you're so self-satisfied I don't need you"
Az angolórák standard tananyagává válik lassan ez a dal, a mi angolóráinkra legalábbis minden egyes tanár behozta már a Want To Break Free-t. Ami egyébként eszméletlenül fülbemászó dal, így általában utána napokig ez ment az egész csoport fejében. Először akkor hagyott bennem mélyebb nyomokat, amikor Rúzsa Magdi énekelte a Megasztárban.
6. Don't Stop Me Now
"I'm a shooting star leaping through the skies like a tiger defying the laws of gravity"
Az általános és megváltoztathatatlan "jókedvemvanéserősvagyok"-dal. Valahogy úgy képzelem el életem filmjét, hogy amikor elérkezek ahhoz a tipikus fordulóponthoz, amikor már megtalált életem szerelme, épp van értelmezhető munkám is és valamitől nagyon boldog lettem, akkor megszólal ez a háttérben, majd ahogy elhal, kezdődnek hányattatásaim a happy endig.
5. Killer Queen
" She's as willing as playful as a pussy cat"
Talán nem lett akkora sláger, mint sok dal, amit megelőzött a listámon, de nekem mindenképp az egyik legnagyobb kedvencem. Annyiszor elképzeltem már, ahogy ilyen kis Killer Queenként gyilkolom le azokat az ismerőseimet, amik valamivel pont halálra idegeltek, és én meg ilyen kis klasszikus tündérként előlépek és bumm. Nem vagyok ám ilyen gonosz.
4. Bohemian Rhapsody
"I don't wanna die. I sometimes wish I'd never been born at all"
Annyi minden van ebben a dalban, hogy szinte lehetetlen lenne egyetlen mondatkupacba összeszedni, miért is ilyen csodálatos. Furcsa, mert sokáig nem is tartozott a kedvenceim közé, és - itt jöhet a megbotránkozó és elítélő arckifejezés - pont a Glee-s verzió után szoktam rá az eredetire is, mintha csak az döbbentett volna rá, hogy az egyik legjobb számról beszélünk.
3. Radio Ga Ga
"We hardly need to use our ears, how music changes through the years"
Hála az égnek már jóval Lady Gaga színrelépése előtt hallgattam a Radio Ga Ga-t, amit - micsoda csoda - gyerekkoromban minden egyes rádiócsatorna előszeretettel játszott agyba-főbe, így aztán elkerülhetetlen volt, hogy megszeressem. Ehhez adalékként jött még a Queen Balett is, mert ott pont ez a koreográfia volt a kedvencem, sőt a Radio Ga Ga még a csengőhangom is volt egy időben.
2. Somebody To Love
"Take a look in the mirror and cry... Lord! what you're doing to me?"
Persze, miért ne ismertem volna a Somebody to love-ot, mióta az eszemet tudom. Hiszen az egyik legismertebb és legsikeresebb Queen dalról beszélünk, így az én kedvenceim közül sem maradhatott ki. De legelőször akkor ért igazán közel a szívemhez, mikor pár éve tényleg úgy hallgattam meg, hogy figyeltem a szövegére... Hát mondanom sem kell, patakokban folytak a könnyeim, és egyébként ez a dal ÉN vagyok.
1. Another One Bites The Dust
"Are you happy? Are you satisfied?"
Ez a dal egyszerűen maga a csoda. Először el sem hittem, hogy Queen szám, de hát azért, mert ilyen kis nyomi voltam, meg kicsi. Szóval hát mindennél jobban szeretem az AOBTD-ot, és a fent idézetett két kérdés jut eszembe nagyon sokszor, úgy beleénekelném néhány ember arcocskájába, de hát nincs hozzá elég hangom. Mind zeneileg, mind szövegileg zseniális ez a szám.
[ Remélem élveztétek ezt a kis listát, és elértem, hogy mindenkinek valamelyik Queen klasszikus költözzön be a füleibe. Igen, új kinézet van úgy egyébként az oldalon, kicsit talán túl ősziesre is vettem a figurát, de kellettek a meleg színek a sok menta után. ]

You Might Also Like

0 megjegyzés

Flickr Images