Miért nézzünk X Factort?

Itt jön az a rész, ahol mindenki úgy tesz, mintha soha semmilyen tehetségkutatót nem nézne és mélyen elítélne minden ilyen felszínes és se...


Itt jön az a rész, ahol mindenki úgy tesz, mintha soha semmilyen tehetségkutatót nem nézne és mélyen elítélne minden ilyen felszínes és sekélyes műsort. Na, ha ezen túltettük magunkat, akkor egy kis kedvcsinálót hoztam az eredeti, brit X Factorhoz, ami ugyan most már Uncle Simon nélkül, de egy évtizede üzemel, az új évad pedig holnapután indul. Én az előző három évadot követtem úgy-ahogy figyelemmel, de az előzőekből is vannak kedvenceim, így egy összesített Brit X Factor Top 10 következik, olyan fannisan. Magyarul 10 olyan karakter, akire érdemes volt figyelni, és amiért az egész hajcihő és a sok átélt borzalom is megérte. És nem, nem népszerűség alapján van, tudom én is nagyon  jól, hogy teszem azt, a JLS milyen sikereket ért el, még sem kerülhetett ide, mert csak. 

10. Rebecca Ferguson
Nem tagadom, eleinte egyáltalán nem szerettem Rebeccát, aztán az is csak tovább szította a haragomat, hogy Zaynnel járt, meg hogy egészen a második helyig repült, mert kicsinyes és elvakult voltam, viszont mára be kellett látnom, hogy Rebecca egy hihetetlen egyéniség és igazi gyöngyszem volt a sok ugyanolyan nőszemély között, csodálatos hanggal és olyan stílussal, amit azóta abszolút irigylek tőle. Klasszikus, klasszikus, klasszikus. Azóta már természetesen jelent meg albuma is, amiről többek között a Glitter & Gold-ot melegen ajánlom, az X Factoros időszakból pedig mondjuk a Make You Feel My Love-ot szerettem. 

9. Jaymi Hensley (Union J)
Nem is maga a One Direction sikerén felbuzduló fiúcsapat fogott meg a legutóbbi évadban, hanem annak is egy tagja, Jaymi. Ha megnéztek egy Union J videót, na ő az, akinek a négy közül van hangja, nem is akármilyen, és egyértelműen rajta múlik, hogy a dalok hangzása rendben legyen. Hangilag sokkal erősebb és jobb, mint bármelyik másik srác a csapatban, és mondanom sem kell, a 1D-s fiúkat is kenterbe veri, és igazából rohadtul megérdemelne valami szólólehetőséget is. Hallgassátok csodahangját mondjuk a Fix You-ban az X Factorból, és a Union J első kislemezében, a Carry You-ban

8. Diana Vickers
Sokáig nem is realizáltam, hogy Diana az X Factorból jött, hiszen őt még az Alexandra Burke és JLS neve által fémjelzett évadban ismerhették meg a britek. Én viszont először a csodás magyar zenecsatornákon találkoztam a The Boy, Who Murdered Love című dalával, és azóta teljesen oda-vissza vagyok érte, mert nagyon különleges hangszíne van, amit tud is, és rendesen használja is, valamint a stílusa sem az a tucatnyuszi. Az  X Factorban meg amúgy szuper dalokat választott, volt Patience meg With or Without You, de akkor legyen a választottam a Man in the mirror.

7. Leona Lewis
Ha akarnám, sem tudnám kihagyni Leonát a listámból, hiszen ő volt az első győztes, akire ténylegesen az egész világ felfigyelt, és a magyar közönség nagy része az ő neve kapcsán találkozott először az X Factorral, mint fogalommal. Szó se róla, Leonának már a showban is eszméletlen hangja volt, elég csak belehallgatni az I Have Nothing-ba, az utána következő sikereit, a Bleeding Love-ot vagy a Better in Time-ot pedig szerintem senkinek nem kell bemutatnom. 

6. One Direction
Ha Leona kihagyhatatlan a listámról, akkor bizony a fiúk sem maradhatnak ki. Mondhattok akármit, dobálhattok rájuk annyi sarat, amennyit szeretnétek, az ötösnél, hála nagyrészt Uncle Simonnak nagyon összejött valami, Nicole Scherzinger is jól megérezte, mi kell a népnek, és szerintem azóta is áldják az eszüket, hogy Harryt, Lout, Liamet, Zaynt és Niallt összerakták. Persze, nem mondom, hangi gondok voltak itt is rendesen, de volt pár élvezetes fellépésük a műsor alatt, például a Torn a döntőben, utána pedig meneteltek előre, mintha muszáj lenne. Belinkelhetném a WMYB-t, vagy akármelyik slágerüket, de szerintem sok újdonságot nem mutatnék vele. 

5. Ella Henderson
Ella nagyon friss husi, a legutóbbi szériában tűnt fel, bosszantóan fiatalon, viszont annál tehetségesebben. Nagyon sok emlékezetes dalt köszönhettünk neki az év során, de ami számomra a legnagyobb megdöbbenéssel járt, az a táborban énekelt Believe - feldolgozása. Alapvetően nem szeretem az eredeti Cher számot, de ahogy ő elénekelte... mintha egy új dalt ismertem volna meg. Ha mást nem is, ezt hallgassátok meg.

4. Olly Murs
My heart skips, skips a beat... Na Olly viszont nem ma került az iparba, az X Factorhoz viszont a második hely után is visszahúzott a szíve, az előző két évadban a műsor utáni aftershowt, az Xtra Factort vezette. Míg az X-ben nekem tőle leginkább a Twist and Shout tetszett tőle, az utána következő albumairól több dal is kedvencem lett, de akkor stílusosan a My Heart Skips a Beat-tel toldom meg a linkek számát. 

3. Aiden Grimshaw
Nem hiszem, hogy Aiden nevét sokan hallottátok volna, pedig olyan nagy sztárok mellett tűnt fel ő az X Factorban, mint a One Direction, Cher Lloyd és Matt Cardle. Sokáig viszont nem menetelhetett, viszonylag hamar kiesett, de így is rengeteg isteni produkciót hagyott maga után, a Mad World például maga a csoda. Azóta megjelent már első albuma is, nagyon egyedi és különleges hangzással, le sem tudnám írni, hogy milyen, hallgassátok meg az Is this love?-ot. 

2. James Arthur
Az általam csak ikszifokszinak csúfolt műsor legutóbbi nyertese szerintem a valaha volt legjobb tényleges győztes. Egyszerűen hihetetlen karakteres hangja van, és azon kevesek közé tartozik, akik simán a hangjukkal érzelmeket, mindenekelőtt fájdalmat tudnak kifejezni. Teljesen mindegy, hogy az azóta facebook-számmá vált Impossible-ről beszélünk, vagy az eszméletlenül jól feldolgozott Sexy and I Know It-ról, egy biztos, James Arthur ZSENIÁLIS. 

1. Janet Devlin
Janet a tavalyi évadban jött, látott, és engem már elsőre is totálisan elvarázsolt. Végig neki szurkoltam, de sajnos ő túlságosan is kilógott már ebből az agyonpénzelt érdekbizniszből. A verseny végére elfáradt, nem tetszett neki a rendszer, így aztán nem is ő nyert, pedig nagyon jó produkciókat köszönhettünk neki. Azóta viszont megjelent az első albuma ennek a tündérlánynak, és hát például a Wonderful annyira kellemes dalocska lett, hogy nem bírom abbahgyni a hallgatását. 

You Might Also Like

0 megjegyzés

Flickr Images